torstai 20. joulukuuta 2012

Perseestä helvettiin

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288525883180.html

Lukiessani tuota uutista, huomasin kyyneleiden täyttävän silmäni. Itse olen kokenut liian monta tuollaista joulua, enkä todellakaan toivo sellaista joulua kenellekkään lapselle, nuorelle tai aikuiselle. En ymmärrä miksi pitää pilata joulu juomalla alkoholia ja riitelemällä. En vain tajua. Tämän takia mä pelkään joulua. Okei, en ehkä enään niin paljoa, koska vanhempani erosivat, mutta pelkään kuitenkin.

Oon miettinyt tänään muutamaa asiaa. Taas kerran. Tänään koulussa kaverini laukaisi keskellä tuntia, että hän oli melkein ruvennut itkemään eilen, koska oli miettinyt miten tylsää hänen elämänsä on. Tuosta vain. Sanoi sen kuin ilmoittaakseen kellon ajan. Menin aivan mykäksi. Mietin siinä, miksi en itse pysty samaan. Miksi mä en voi sanoa asioita niinkuin ne on, enkä pitäisi niitä sisälläni. Ihailen kaveriani, koska hän uskaltaa puhua niin suoraa. Luulin, että hän ei halua levitellä asioitaan tuolla tavalla. Olen ollut koko ajan väärässä. Se on todella epätoivoista - mä en enää tunne mun kavereita. (Ja joo, oon tuntenut tän kyseisen kaverin kohta 9 vuotta).

Kuulin tänään myös, että yksi tuttuni oli tehnyt itselleen jotain erittäin vakavaa ja joutunut sen takia psykiatriselle osastolle. Tiesin tätä ennenkin, että hänellä ei mene kovin hyvin, mutta en mä arvannut että hän rupeaisi hulluksi. Itehän sä suunnittelet samaa, joten sulla ole mitään varaa sanoa kuka on hullu ja kuka ei.

Ja tarvitaanhan kakun päälle vielä kuorrutus, sillä me saatiin tänään ensi jakson lukujärjestykset. Tekisin mitä vain jos saisin vaihdettua ton johonkin muuhun. Jos aikaisemmatkin lukkarit on ollut perseestä, tämä tulee olemaan helvetistä. Ensinnäkin, mulla on 35 viikkotuntia. Toiseks, kaikki aamut on kasiin. Kolmanneks, mulla on kaksi neljän päivää ja yksi kolmeen. Neljänneks, kaikki opet joita mä vihaan opettaa jossain niistä aineista. Viidenneks, yksikään päivä ei tule olemaan yhtään siedettävä. Kuudenneks, mä en kestä enää tätä.

Eikä oloa helpota myöskään se, että näin viime yönä kamalaa unta, enkä saa sitä pois mun mielestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kiitos♥